Het opzetten van een eigen uitzendbureau is meer dan je inschrijven bij de KvK. Je wilt een netwerk opbouwen, je visie ontwikkelen en de juiste verzekeringen afsluiten. Dit alles volgens de laatste wet- en regelgeving. Waar begin je? En wat moet je allemaal regelen?
Een uitzendbureau from scratch
Het begint allemaal met een goede bedrijfsnaam. In de uitzendbranche is veel concurrentie – er bestaan zo’n 12.500 uitzendbureaus – dus een naam die opvalt en past bij jouw visie kan daadwerkelijk het verschil maken. Belangrijk is dat je een naam kiest die nog niet bestaat: dit kun je zelf eenvoudig checken in het KvK-register. Is je domeinnaam nog vrij? Schaf deze dan meteen aan.
Elk jaar starten ontzettend veel nieuwe uitzendbureaus, maar er gaan er ook weer veel failliet. Met een goed ondernemingsplan kun je dit voorkomen; stel deze op om duidelijkheid te verkrijgen rondom je motivatie, doelen en benodigdheden.
Specialiseer je
Je wilt opvallen met jouw bureau. Niet alleen in woord en beeld, maar ook in daden. Heb je kennis van bepaalde markten? Focus je dan op een niche en richt je op personeel van een bepaalde branche. Het liefst wil je alles aanpakken, om maar aan de slag te kunnen. Toch raden we je aan om te specialiseren. Niet alleen val je sneller op bij klanten, ook zijn ze bereid om meer te betalen. Er is immers minder concurrentie.
Met marktonderzoek ontdek je of jouw branche wel zit te wachten op een nieuw uitzendbureau. Je kunt immers niet vissen in een overvolle vijver.
What about the money?
Om een eigen uitzendbureau te starten, heb je geld nodig. Niet alleen voor noodzakelijke investeringen zoals computers, een website en een pand, maar ook voor andere uitgaven. Voldoende liquiditeit zorgt ervoor dat je jouw kandidaten op tijd kunt verlonen. Klanten betalen namelijk later dan dat de salarissen worden uitgekeerd.
Van geld naar regels
Hoewel vrij weinig mensen – op onszelf na – vrolijk worden van administratie is het toch belangrijk dat je administratie op orde is. Zo voorkom je financiële verrassingen en weet je precies wanneer je facturen moet betalen en sturen.
Vergeet grote startkapitalen en ingewikkelde wet- en regelgeving
Goodweek weet als geen ander wat belangrijk is om intermediair te worden. En we begrijpen volledig dat jij je liever focust op het maken van de juiste match tussen kandidaat en opdrachtgever. Daarom gaan wij graag de samenwerking met je aan. Zo kun jij je volledig richten op het vinden van kandidaten en opdrachtgevers. Dat is nog eens risicovrij werken aan jouw eigen merk!
Wat betekent samenwerken met Goodweek?
- Je hebt minder startkapitaal nodig.
- We delen onze ervaring, kennis en tips.
- We nemen jouw administratieve rompslomp van je over.
- Je voldoet aan alle wet- en regelgeving, certificeringen en belastingeisen.
- We helpen je met het opstellen van overeenkomsten, contracten en offertes.