Wat kun je doen tijdens deze crisis?
Wij begrijpen als geen ander dat de tijd waarin wij ons nu begeven zeker niet de makkelijkste tijd is, maar niets doen lijkt ons ook niet wenselijk.
Naast acquisitie is het misschien ook een goed moment je administratie onder de loep te nemen. Is deze bijgewerkt? Zijn je dossiers nog wel op orde? Zijn je vacatures nog actueel en is de omschrijving hiervan nog steeds ‘pakkend’ genoeg? Ben je online voldoende en met enige regelmaat zichtbaar (wissel hierbij functionaliteit met ontspanning af)?
Benader, naast de werknemers die voor je werken, ook de werknemers die in het verleden voor je gewerkt hebben. Voelen zij zich op dit moment prettig waar zij nu werken? Of zijn ze werkzoekende? Een warm contact kan jou straks helpen bij een aantrekkende economie. Natuurlijk kan je dit ook toepassen bij je opdrachtgevers. Benader niet alleen je klanten, maar blijf ook je oud-klanten en prospects benaderen. Denk hierbij aan het aanbiedend bellen met beschikbare kandidaten, het versturen van kandidaten (e)mailingen of gerichte kandidaat voorstellen op actieve vacatures en het versturen van een nieuwsbrief. Wanneer er besloten wordt om een digitale benadering door te voeren, dan is het nabellen daarvan essentieel.
Denk er verder aan om jezelf niet te veel doelstellingen op te leggen die te ver in de toekomst liggen. Hou het klein. Wat ga je vandaag doen? Plan je uit te voeren werkzaamheden. Hoeveel intakes en aanvragen wil je deze week binnen halen? Hoeveel plaatsingen zijn deze week, voor zover je dat in kan schatten, reëel? Kan je meer plaatsingen realiseren als je een concessie in je marge doorvoer (mits mogelijk en wenselijk)?